The Onion stories have been re-reported as genuine news

The onion news
The onion news

When legitimate news organizations and high-profile people mistake Onion fake satirical news for real news.

The onion news

Iranian Media Fooled by Fake Poll Iran’s state-run news agency Fars News seems to have an inflated opinion of its president, as it repurposed (see: essentially plagiarized) a farcical Onion piece reporting the outlandish results of a fake Gallup poll. The article reports that “77 percent of rural Caucasian voters…would much rather go to a baseball game or have a drink with Ahmadinejad than spend time with Obama.” Not only that, the invented poll cheekily reports that 60 percent of the rural whites said “they at least respected that Ahmadinejad doesn’t try to hide the fact that he’s Muslim.”The New York Times Tricked by Mock ‘Tiger Beat’ Cover

Anyone who followed Barack Obama’s first presidential campaign knows how seriously he courted the… tween vote? Of course, he never did such a thing, which is why it was so funny when The Onion created a mock Tiger Beat cover on which Obama beamed alongside the Jonas Brothers and Vanessa Hudgens and revealed, “I sing in the shower.” The New York Times, however, took the cover to be the real deal, and reported in an article profiling Tiger Beat that included a detail about how the cover helped Obama’s popularity surge with the younger set. Embarrassingly, the paper was forced to issue a correction upon learning the Obama cover was fake.

  Prime 10 Nicely-known Of us Who Died Broke

ESPN Announcer Bamboozled by Made-Up Profile

ESPN’s famously combative Stephen A. Smith furrowed his brow even more dramatically than usual after reading a fictional profile of him entitled, “Stephen. A. Smith Thinking Son Is Finally Ready for the Sex Argument.” Upon learning of the fabricated story, Smith went on a Twitter rant about the Onion’s “despicable lies,” marveling at “how folks try to tear cats down.” Someone was, clearly, not in on the joke.

Louisiana Congressman Falls for ‘Abortionplex’ Hoax

The lede to The Onion’s “Planned Parenthood Opens $8 Billion Abortionplex” is so magically satirical and sarcastic that it’s positively gobsmacking that anyone took it for truth: “Planned Parenthood announced Tuesday the grand opening of its long-planned $8 billion Abortionplex, a sprawling abortion facility that will allow the organization to terminate unborn lives with efficiency never before thought possible.” Seriously, $8 billion?! “Abortionplex?!” The whole idea of conveyor-belt speed abortions?! And yet, Rep. John Fleming (R-LA) took the bait hook, line, and sinker, posting about the outrageous story on his Facebook page.

U.S. Capitol Police Sprung Into Action by Tweets

#Fail. Last September, The Onion skewered the budget fight in Congress with a story on its website called “Congress Takes Group of Schoolchildren Hostage.” In a misguided attempt to promote the story on Twitter, the site’s official social-media account then began posting fake breaking-news alerts: “BREAKING: Witnesses reporting screams and gunfire heard inside Capitol building.” That was followed by, “BREAKING: Capitol building being evacuated. 12 children held hostage by group of armed congressmen.” While the tweets were not as typically funny as The Onion’s usually are, one should still remember that the 140-character posts are still coming from a fake news site. Nonetheless, the U.S. Capitol Police were forced to investigate the startling tweets and issue an official press release about its efforts.

  How to Know When a Woman Wants to Have Sex

Bangladesh Papers Hoodwinked by Neil Armstrong Article

It only took 40 years, but dedicated conspiracy theorists finally cracked Neil Armstrong, according to The Onion, which made up humorous quotes from the legendary astronaut in which he confesses that a YouTube video that a moon-landing denier forced him to watch convinced him that he had never really stepped foot on the moon. “Instead,” he says in the article, “the entire thing was filmed on a soundstage, most likely in New Mexico.” It would be a jaw-dropping development—if it were real—and thusly two major Bangladesh publications, The Daily Manab Zamin and The New Nation, reported Armstrong’s denial. Later, they were forced to admit, “We didn’t know The Onion was not a real news site.”

Fox Nation Taken for Ride by Obama Email

Count Fox News’s opinion website, Fox Nation, and its readers among those not familiar with the Peabody Award-winning spoof journalism being done by The Onion. In 2010, Fox Nation excerpted several paragraphs from The Onion’s satirical piece, “Frustrated Obama Sends Nation Rambling 75,000-Word Email,” eliciting a flurry of flabbergasted and derisive comments from the site’s readers. Perhaps shamed by the ensuing reports mocking Fox Nation for taking The Onion’s piece post seriously, the site quickly took the article and its comment thread down.

  20 Satiric Rules You Need To Live Life By

California Town Confused by Fake Study

“Study Finds Every Style of Parenting Produces Disturbed, Miserable Adults,” read one Onion headline in 2011. How many live in California? The article cited a fictitious study conducted by the very real California Parenting Institute—without the center’s blessing—alarming a large number of local residents who began flooding the research center with concerned emails and phone calls. “I’m totally aware that it’s satire, but it’s spreading through the Internet and people’s blogs and where it’s coming from is getting left off and it’s looking like a news story,” said CPI’s executive director. Added a colleague, “We even had parent educators who work here say, ‘When did we do a study?’” A clarifying press release from CPI soon followed.

THE ONION